Thursday 29 March 2012

PRU-13 Tolak Pemimpin "GHAIRAH"

          Pilihan Raya Umum (PRU) ke13 akan berlaku tidak lama lagi. Bagi rakyat yang tiada kepentingan jawatan dalam parti ia tidak menjadi masalah, berlaku lah bila-bila masa pon, tapi bagi orang politik serta berjawatan semestinya satu masalah besar kerana ia melibatkan periuk nasi dan masa depan kerjaya nya. Bak Kata Pepatah " Kalau Tiada Taring Bagaimana Nak Mengigit"

Kali ini NaluriMalaysia ingin berkongsi pandangan tentang AHLI PARLIMEN yang dianggap tidak beradab, tidak berilmu, lupa diri, hujah pertanyaan merapu, dan emosi, membazirkan wang rakyat membayar gajinya serta akan mencalarkan kredibiliti parti yang diwakili antaranya ialah :

PERTAMA :
                                Mahfuz Omar (Ahli Parlimen Pokok Sena) PAS

          NaluriMalaysia pernah memaparkan cerita perangai serta keghairahan beliau pada minggu lepas sila baca penulisan yang lepas.NaluriMalaysia sekali lagi memaparkan putar belit beliau 




KEDUA :

                          Tajuddin Abdul Rahman (Ahli Parlimen Pasir Salak) BN

          NaluriMalaysia beranggapan beliau tidak sepatutnya di pilih atau mengetuai mana-mana kawasan parlimen, parti, pertubuhan, badan berkanun atau sebagainya kerana beliau tidak boleh berfikir secara rasional, beremosi, bersifat kebudak-budakkan serta tidak matang berhujah dalam negara demokrasi, paling teruk dan agak memalukan apabila beliau menggunakan perkataan kesat serta biadap di dalam dewan yang mulia, sepatutnya lagi berusia, bahasa lagi tinggi pekertinya. Oleh yang demikian NaluriMalaysia menganggap beliau tidak wajar di beri peluang untuk menjadi "Winnable Candidates" bagi mana-mana kawasan, NaluriMalaysia paparkan sidang dewan parlimen yang memalukan atas ucapan beliau.


KETIGA :


                                     Ibrahim Bin Ali (Ahli Parlimen Pasir Mas)

          NaluriMalaysia Malas Nak Menaip Atau Mengaibkan Orang Tetapi Bagi Membuka Minda-Minda Pengundi Terpaksa Jugak Memberitahu. Beliau tidak ubah seperti Tajuddin Abdul Rahman (Ahli Parlimen Pasir Salak), Beliau Perlu belajar adab-adab kesopanan dan kesusilaan bercakap apabila berada di dalam dewan rakyat, adakah pemimpin bergini yang akan membawa perubahan kepada Malaysia "Tepuk Dada Tanya Hati" bagi NaluriMalaysia tidak patut lagi beliau di beri peluang kerana akan membazir duit rakyat membayar gajinya.Cuba nilai persamaan beliau dengan Tajuddin Abdul Rahman.


          Oleh yang demikian NaluriMalaysia ingin menasihati mana-mana ADUN atau Ahli Parlimen jangan terlalu "GHAIRAH" apabila anda menduduki kerusi ADUN atau PARLIMENT, rakyat sekarang semakin hari semakin terdedah dengan media masa serta mampu menilai ANDA menerusi arus media yang sedia ada.Kalau Anda merasa diri ANDA belum bersedia dgn jawatan anda sekarang sila beri peluang kepada yang lain.

 INGAT PESANAN RASULULLAH SAW

"tiap-tiap perkataan anak adam adalah bencana baginya, tidak baginya (yakni tidak ada bermanfaat baginya) kecuali menyuruh dengan kebaikan dan melarang daripada kejahatan dan ingatlah kepada Allah SWT"









No comments:

Post a Comment